Rīcības programma mācīšanās kvalitātes uzlabošanas sistēmas pilnveidei Ventspils pilsētas pašvaldības izglītības iestādēs 2024./2025.-2027./2028.mācību gadā
2025. gada 27. martā Ventspils valstspilsētas pašvaldības dome apstiprināja rīcības programmu “Mācību kvalitātes uzlabošanai Ventspils valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādēs 2024./2025.-2027./2028.mācību gadā”.
Programmas mērķis ir veicināt mācību kvalitātes uzlabošanu Ventspils valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādēs, iekļaujot pedagogu piesaisti, tādējādi nodrošinot skolas ar nepieciešamo mācībspēku, kā arī ietverot mācību vides un procesa kvalitātes uzlabošanu, izglītības iestāžu izglītojamo talantu atklāšanu un viņu individuālo prasmju un kreatīvo, inovatīvo spēju attīstības veicināšanu.
Jaunā programma apvieno līdz šim pašvaldībā īstenotās programmas: rīcības programmu “Darbam ar apdāvinātiem Ventspils pilsētas pašvaldības izglītības iestāžu audzēkņiem 2021.-2023.gadā”, rīcības programmu “Kompetenču (lietpratības) attīstīšanas pieejas ieviešanas atbalsts un monitorings Ventspils valstspilsētas pašvaldības dibinātajās izglītības iestādēs 2020.-2024.gadam” un rīcības programmu “Cilvēkresursu piesaistei Ventspils valstspilsētas pašvaldības iestādēs 2023.-2025. gadam”. Programmu apvienošana ļauj sasniegt Ventspils valstspilsētas pašvaldības izglītības ekosistēmas attīstības stratēģijā 2024. – 2030. gadam izvirzītos stratēģiskos mērķus un sasniedzamos rezultatīvos rādītājus, veicot to sinhronizēti un vienotā laika posmā.
Rīcības programma “Mācību kvalitātes uzlabošanai Ventspils valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādēs 2024./2025.-2027./2028.mācību gadā” tupinās iesākto darbu augsti kvalificētu pedagogu piesaistē, nodrošinot pedagogus ar dzīvojamo platību, piešķirot stipendijas studējošiem pedagogiem, kā arī sedzot mācību maksu daļējā apmērā. Rīcības programmas ietvaros pedagogu atbalsta dienests turpinās sniegt atbalstu pedagogiem, tiks veicināta pedagogu profesionālā pilnveide un mācību priekšmetu jomu metodiskā darba stiprināšana.
Lai attīstītu bērnu radošuma un intelektuālās spējas pirmsskolas izglītības iestādēs, bērniem arī turpmāk būs iespēja apmeklēt radošās nodarbības, un izglītības iestāžu materiālā bāze tiks papildināta ar atbilstošiem mācību līdzekļiem. Programmas ietvaros tiks veikts mērķtiecīgs darbs skolēnu talantu atpazīšanā un izglītojamo olimpiāžu dalībnieku sagatavošanā, lai veicinātu izglītojamos sasniegt augstus rezultātus skolēnu mācību priekšmetu olimpiādēs, konkursos un izstrādātajos zinātniski pētnieciskajos darbos. Ventspils Izglītības pārvalde turpinās organizēt monitoringa darbus, lai diagnosticētu izglītojamo zināšanas un prasmes valodas, dabaszinību, matemātikas, sociālā un pilsoniskā mācību jomās pašvaldības vispārējās izglītības iestādēs un sagatavotu izglītojamos valsts pārbaudes darbiem. Monitoringa darbi tiks organizēti arī pirmsskolas izglītības iestādēs, lai novērtētu pirmsskolas izglītības programmā iegūtās zināšanas un prasmes un izglītojamo gatavību uzsākt mācības vispārizglītojošo skolu 1.klasēs. Monitoringu darbu rezultāti (kā līdz šim) tiks salīdzināti un analizēti, kā arī noteikta konkrētās skolas izglītojamo snieguma dinamika un turpmākie uzdevumi darba uzlabošanai. Lai veiktu izglītojamo mācību rezultātu un pedagogu snieguma progresa regulāru un padziļinātu analīzi, Ventspils Izglītības pārvalde turpinās darbu pie monitoringa un datu analīzes sistēmas izveides un pilnveidošanas.
Motivējot pedagogus pilnveidot mācību procesu, sasniegt labākus rezultātus, kā arī, lai pateiktos izglītojamiem un pedagogiem par ieguldīto darbu augstus sniegumu uzrādīšanā, pedagogiem un izglītojamiem tiks pasniegtas Inovācijas fonda balvas. Savukārt pedagogiem tiks piešķirtas arī naudas balvas par profesionālo izaugsmi, konkurētspējas prasmju un iemaņu attīstību. Tupinot iesāktās tradīcijas, konkursa “Gada balva izglītībā” ietvaros tiks pasniegtas balvas pedagogiem par inovatīvu metožu ieviešanu un praktizēšanu, izglītojamo iedvesmošanu un virzīšanu augstākiem rezultātiem kvalitatīvas izglītības iegūšanā.