Vispārējā izglītība

Klase pie tafelesVentspils pilsētā darbojas 8 vispārizglītojošās dienas skolas (1 valsts ģimnāzija, 3 vidusskolas, 3 pamatskolas un 1 sākumskola). Ventspils 6. vidusskola realizē arī vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena programmas (neklātiene, tālmācība).

Uzsākot 2025./2026. mācību gadu, pilsētas vispārizglītojošajās skolās mācās 3 877izglītojamie, tai skaitā pašvaldības izglītības iestāžu 1. klasēs uzņemti 298 izglītojamie, bet 10. klasēs 236 izglītojamie.

Jau piekto gadu bērnu reģistrēšana 1. klasē Ventspilī notiek vienotā elektroniskajā sistēmā, tādejādi vecākiem atvieglojot pieteikšanās procesu.  Mācību procesa ietvaros izglītības iestādes aktīvi sadarbojas citiem Ventspils izglītības ekosistēmas dalībniekiem – ar  zinātnes centru “VIZIUM”, muzejiem, bibliotēkām, Ventspils Augstskolu un Ventspils tehnikumu. Lai izglītojamie apgūtu praktiskā biznesa pratību, skolas iesaistījušās “Junior Achievement Latvia” skolēnu mācību uzņēmumu programmā. Ventspils 4.vidusskolas, Ventspils 1. pamatskolas, Ventspils 2.  pamatskola un Ventspils Krišjāņa Valdemāra pamatskola piedalās Ekoskolu programmā, kuras 2025.gadā saņēmušas Zaļo Ekoskolas karogu. Ventspils skolas aktīvi iesaistījušās KIVA bulinga novēršanas programmā, “Līderis manī” programmā, kas iedvesmo bērnus un jauniešus apgūt prasmes, kas nepieciešamas panākumu gūšanai, kā arī MOT pusaudžu motivācijas programmā. Lai mazo klašu skolēni varētu laikus sākt gatavoties startam valsts olimpiādēs, pilsētā tiek organizētas Ventspils vispārizglītojošo skolu 2.- 4. klašu skolēnu mācību priekšmetu olimpiādes.

Dabaszinātņu apguves veicināšana

Ventspils izvirzījusi mērķi – veicināt jauniešu interesi par dabaszinātnēm, matemātiku un tehnoloģijām, sekmēt šo mācību priekšmetu kvalitatīvu apguvi pilsētas skolās, kā arī studējošo skaita palielināšanu dabaszinātņu un tehnoloģiju studiju programmās, speciālistu pieplūdumu pilsētas ekonomikai svarīgās nozarēs. Tāpēc pašvaldība, piesaistot ES līdzfinansējumu, mērķtiecīgi sakārto vispārizglītojošo skolu dabaszinātņu un tehnoloģiju kabinetus, iegādājas jaunas mēbeles, mācību līdzekļus un citu aprīkojumu.

Pilsētas skolās īstenoto pasākumu matemātikas, dabaszinātņu un tehnoloģiju mācību priekšmetu klašu aprīkojuma modernizēšana un pedagogu kvalifikācijas paaugstināšanā rezultātā pieaug vidusskolēnu īpatsvars, kuri vidusskolās izvēlās matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena izglītības programmas.

Informāciju par pilnveidotā mācību satura un pieejas ietvaros īstenoto mācību procesu un ar to saistītajām izmaiņām pamatizglītības posmā atradīsiet ŠEIT, bet vispārējās vidējās izglītības posmā atradīsiet ŠEIT un ŠEIT.

Izglītības darba prioritātes un uzdevumi 2025./2026.m.g. Ventspilī

Augsti kvalificēti, kompetenti un uz izcilību orientēti pedagogi

Nodrošināt efektīvu un profesionālu atbalsta sistēmu, tādējādi veicinot izglītības kvalitātes paaugstināšanos

  • Pedagogu atbalsta dienesta darbība. Pedagogu profesionālā pilnveide. Pedagogu digitālās kompetences stiprināšana. Pedagogu savstarpējā mācīšanās un sadarbība izglītības iestādēs. Sadarbība jauno pedagogu sagatavošanā un papildus kvalifikācijas iegūšanā. Atbalsta pasākumi. “Vienotas skolas” pieejas īstenošanā
  • Pedagogu prestiža celšana

Mūsdienīgs, kvalitatīvs un uz darba tirgū augsti novērtētu prasmju attīstīšanu orientēts izglītības piedāvājums

Veicināt izglītojamo spēju kompleksi lietot zināšanas, prasmes un paust uzskatus, risināt problēmas mainīgās, reālās dzīves situācijās

  • Informācijas pieejamība jauniešiem par piedāvājumu un aktualitātēm izglītības jomā
  • Izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu, sociālo atbildību, sabiedrisko līdzdalību un patriotismu
  • Dalība zinātniski pētniecisko darbu konferencēs un olimpiādēs

Izglītības attīstībai nozīmīgu partnerību veidošana, veicinot izglītības iestāžu lomu un sadarbību vietējā kopienā

  • Sadarbība ar pašvaldības institūcijām un NVO bērnu labklājības un drošības veicināšanā
  • Iesaiste starptautiskās partnerībās, mācību mobilitātes programmās, pieredzes apmaiņas, stiprinot kopienas izjūtu un sadarbības nozīmīgumu vispārējās labklājības veicināšanā
  • Saistošu, tradicionālu un saliedējošu pasākumu organizēšana, veicinot piederības sajūtu pilsētai

Nodrošināt Rīcības programmas mācību kvalitātes uzlabošanai Ventspils valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādēs 2024./2025.-2027./2028.mācību gadā darbam ar talantīgiem audzēkņiem resursus un realizēšanu.

Attīstīt mūsdienīgu, inovatīvu un daudzveidīgu profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības klāstu, nodrošinot specializācijas iespējas.

Atbalsts ikviena izaugsmei

Veicināt vecāku iesaisti un atbalstu izglītojamo izglītības mērķu sasniegšanai

• Vecāku izglītošanas pasākumi, lai palielinātu izpratni par mācību procesu, sadarbību un atbalstu bērniem izglītošanās procesā
• Vecāku līdzdalība izglītības iestāžu padomēs, iesaiste izglītības iestāžu attīstības plānošanā un darba pilnveidošanā
• Atbalsts vecākiem “Vienotas skolas” pieejas īstenošanā

Sekmēt atbalsta sistēmas efektīvu darbību

  • Vienota pieeja izglītojamo diagnosticēšanai un atbalsta nodrošināšanai. Atbalsta personāla vajadzību apzināšana un nodrošināšana
  • Efektīva audzināšanas darba plānošana, veicinot ikviena bērna izaugsmi

Nodrošināt augsti individualizētu un diferencētu pieeju izglītojamajiem, kas daudzpusīgi attīsta ikviena bērna un jaunieša talantus

Ilgtspējīga un efektīva izglītības sistēmas un resursu pārvaldība

Veicināt vienotas prasības un izpratni starp izglītības posmiem kvalitatīvas izglītības nodrošināšana

  • Vienota izpratne par izglītības kvalitāti un efektīvu izglītības iestādes darbību
  • Mērķtiecīga sadarbība, pēctecība un resursu koplietošana starp dažādu pakāpju izglītības iestādēm Ventspilī

Nodrošināt un analizēt rezultātu un sasniegumu atbilstību izvirzītajiem izglītības mērķiem

  • Pedagogu, vadības un vecāku sadarbība izglītības iestādes darbības vērtēšanā un attīstības plānošanā
  • Izglītības rezultatīvo rādītāju un citu datu sistematizēšana, uzkrāšana un analīze. Mācību rezultātu un pedagogu snieguma progresa regulāra un padziļināta analīze
  • Risku identificēšana kvalitatīvu izglītības pakalpojumu nodrošināšanai

Metodiskā tēma: Individuālo izglītības mērķu noteikšana un sasniegšana, balstoties uz iepriekšējo pieredzi (vērtējumi, sasniegumi utt.) un jēgpilnām darbībām.

Atbalsts pedagogam

Atbalsts izglītojamiem