Vispārējā izglītība
Ventspils pilsētā darbojas 9 vispārizglītojošās dienas skolas (1 valsts ģimnāzija, 3 vidusskolas, 4 pamatskolas un 1 sākumskola). Ventspils 6. vidusskola realizē arī vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena programmas (neklātiene, tālmācība).
Uzsākot 2024./2025. mācību gadu, pilsētas vispārizglītojošajās skolās mācās 3972 izglītojamie, tai skaitā pašvaldības izglītības iestāžu 1. klasēs uzņemti 338 izglītojamie, bet 10. klasēs 282 izglītojamie.
Informāciju par pilnveidotā mācību satura un pieejas ietvaros īstenoto mācību procesu un ar to saistītajām izmaiņām pamatizglītības posmā atradīsiet ŠEIT, bet vispārējās vidējās izglītības posmā atradīsiet ŠEIT un ŠEIT.
Izglītības darba prioritātes un uzdevumi 2024./2025.m.g. Ventspilī
Augsti kvalificēti, kompetenti un uz izcilību orientēti pedagogi
Nodrošināt efektīvu un profesionālu atbalsta sistēmu, tādējādi veicinot izglītības kvalitātes paaugstināšanos
- Pedagogu atbalsta dienesta darbība. Pedagogu profesionālā pilnveide. Pedagogu digitālās kompetences stiprināšana. Pedagogu savstarpējā mācīšanās un sadarbība izglītības iestādēs. Sadarbība jauno pedagogu sagatavošanā un papildus kvalifikācijas iegūšanā. Atbalsta pasākumi “Vienotas skolas” pieejas īstenošanā
- Pedagogu prestiža celšana
Mūsdienīgs, kvalitatīvs un uz darba tirgū augsti novērtētu prasmju attīstīšanu orientēts izglītības piedāvājums
Veicināt izglītojamo spēju kompleksi lietot zināšanas, prasmes un paust uzskatus, risināt problēmas mainīgās, reālās dzīves situācijās
- Informācijas pieejamība jauniešiem par piedāvājumu un aktualitātēm izglītības jomā
- Izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu, sociālo atbildību, sabiedrisko līdzdalību un patriotismu
- Dalība zinātniski pētniecisko darbu konferencēs un olimpiādēs
Izglītības attīstībai nozīmīgu partnerību veidošana, veicinot izglītības iestāžu lomu un sadarbību vietējā kopienā
- Sadarbība ar pašvaldības institūcijām un NVO bērnu labklājības un drošības veicināšanā
- Iesaiste starptautiskās partnerībās, mācību mobilitātes programmās, pieredzes apmaiņas, stiprinot kopienas izjūtu un sadarbības nozīmīgumu vispārējās labklājības veicināšanā
- Saistošu, tradicionālu un saliedējošu pasākumu organizēšana, veicinot piederības sajūtu pilsētai
Nodrošināt Rīcības programmu darbam ar talantīgiem audzēkņiem resursus un realizēšanu.
Attīstīt mūsdienīgu, inovatīvu un daudzveidīgu profesionālās ievirzes izglītības, interešu izglītības klāstu, nodrošinot specializācijas iespējas.
Atbalsts ikviena izaugsmei
Veicināt vecāku iesaisti un atbalstu izglītojamo izglītības mērķu sasniegšanai
- Vecāku izglītošanas pasākumi, lai palielinātu izpratni par mācību procesu, sadarbību un atbalstu bērniem izglītošanās procesā
- Vecāku līdzdalība izglītības iestāžu padomēs, iesaiste izglītības iestāžu attīstības plānošanā un darba pilnveidošanā
- Atbalsts vecākiem “Vienotas skolas” pieejas īstenošanā
Sekmēt atbalsta sistēmas efektīvu darbību
- Vienota pieeja izglītojamo diagnosticēšanai un atbalsta nodrošināšanai. Atbalsta personāla vajadzību apzināšana un nodrošināšana
- Efektīva audzināšanas darba plānošana, veicinot ikviena bērna izaugsmi
Nodrošināt augsti individualizētu un diferencētu pieeju izglītojamajiem, kas daudzpusīgi attīsta ikviena bērna un jaunieša talantus
Ilgtspējīga un efektīva izglītības sistēmas un resursu pārvaldība
Veicināt vienotas prasības un izpratni starp izglītības posmiem kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā
- Vienota izpratne par izglītības kvalitāti un efektīvu izglītības iestādes darbību
- Mērķtiecīga sadarbība, pēctecība un resursu koplietošana starp dažādu pakāpju izglītības iestādēm Ventspilī
Nodrošināt un analizēt rezultātu un sasniegumu atbilstību izvirzītajiem izglītības mērķiem
- Pedagogu, vadības un vecāku sadarbība izglītības iestādes darbības vērtēšanā un attīstības plānošanā
- Izglītības rezultatīvo rādītāju un citu datu sistematizēšana, uzkrāšana un analīze. Mācību rezultātu un pedagogu snieguma progresa regulāra un padziļināta analīze
- Risku identificēšana kvalitatīvu izglītības pakalpojumu nodrošināšanai
Metodiskā tēma: Individuālo izglītības mērķu noteikšana un sasniegšana, balstoties uz iepriekšējo pieredzi (vērtējumi, sasniegumi utt.) un jēgpilnām darbībām.
Dabaszinātņu apguves veicināšana
Ventspils izvirzījusi mērķi – veicināt jauniešu interesi par dabaszinātnēm, matemātiku un tehnoloģijām, sekmēt šo mācību priekšmetu kvalitatīvu apguvi pilsētas skolās, kā arī studējošo skaita palielināšanu dabaszinātņu un tehnoloģiju studiju programmās, speciālistu pieplūdumu pilsētas ekonomikai svarīgās nozarēs. Tāpēc pašvaldība, piesaistot ES līdzfinansējumu, mērķtiecīgi sakārto vispārizglītojošo skolu dabaszinātņu un tehnoloģiju kabinetus, iegādājas jaunas mēbeles, mācību līdzekļus un citu aprīkojumu.
Pilsētas skolās īstenoto pasākumu matemātikas, dabaszinātņu un tehnoloģiju mācību priekšmetu klašu aprīkojuma modernizēšana un pedagogu kvalifikācijas paaugstināšanā rezultātā pieaug vidusskolēnu īpatsvars, kuri vidusskolās izvēlās matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena izglītības programmas, šajā mācību gadā tās apgūst 47,6% no visiem vidusskolēniem.