Pirmsskolas izglītība

 

Ventspilī darbojas 7 pirmsskolas izglītības iestādes. Uzsākot 2025./2026. mācību gadu, pilsētas pirmsskolas izglītības iestādēs kopumā mācās 1 345 audzēkņi.

Bērnus no 1,5 gadu vecuma uzņem pirmsskolas izglītības iestādēs: «Zvaigznīte, «Bitīte», «Vāverīte», “Rūķītis”, “Eglīte”, “Saulīte” stuktūrvienībā “Pienenīte” un «Varavīksne».

Informāciju par pilnveidotā mācību satura un pieejas ietvaros īstenoto mācību procesu un ar to saistītajām izmaiņām pirmsskolas izglītības posmā atradīsiet ŠEIT.

Lai veicinātu bērnu lasītprasmi un rēķinpratību, mācību procesa ietvaros tiek organizēti radošo nodarbību apmeklējumi zinātnes centrā “VIZIUM”, muzejos un bibliotēkās, kā arī  katru gadu tiek mērķtiecīgi papildināta materiālā bāze– iegādātas attīstošās spēles, dabas izpētes ierīces bērnu radošuma un intelektuālo spēju attīstībai. Ventspils Izglītības pārvaldes organizēto pārbaudes rezultāti liecina, ka Ventspils pirmsskolu izglītības audzēkņi augstā līmenī tiek sagatavoti mācību uzsākšanai vispārizglītojošo skolu 1.klasēs.

Izglītības darba prioritātes un uzdevumi 2025./2026.m.g. Ventspilī

Augsti kvalificēti, kompetenti un uz izcilību orientēti pedagogi

Nodrošināt efektīvu un profesionālu atbalsta sistēmu, tādējādi veicinot izglītības kvalitātes paaugstināšanos

  • Pedagogu profesionālā pilnveide. Pedagogu digitālās kompetences stiprināšana. Pedagogu savstarpējā mācīšanās un sadarbība izglītības iestādēs. Sadarbība jauno pedagogu sagatavošanā un papildus kvalifikācijas iegūšanā. Atbalsta pasākumi “Vienotas skolas” pieejas īstenošanā
  • Pedagogu prestiža celšana

Mūsdienīgs, kvalitatīvs un uz darba tirgū augsti novērtētu prasmju attīstīšanu orientēts izglītības piedāvājums

Veicināt izglītojamo spēju kompleksi lietot zināšanas, prasmes un paust uzskatus, risināt problēmas mainīgās, reālās dzīves situācijās

  • Izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu, sociālo atbildību, sabiedrisko līdzdalību un patriotismu

Izglītības attīstībai nozīmīgu partnerību veidošana, veicinot izglītības iestāžu lomu un sadarbību vietējā kopienā

  • Sadarbība ar pašvaldības institūcijām un NVO bērnu labklājības un drošības veicināšanā
  • Iesaiste starptautiskās partnerībās, mācību mobilitātes programmās, pieredzes apmaiņas, stiprinot kopienas izjūtu un sadarbības nozīmīgumu vispārējās labklājības veicināšanā
  • Saistošu, tradicionālu un saliedējošu pasākumu organizēšana, veicinot piederības sajūtu pilsētai

Nodrošināt Rīcības programmas mācību kvalitātes uzlabošanai Ventspils valstspilsētas pašvaldības izglītības iestādēs 2024./2025.-2027./2028.mācību gadā darbam ar talantīgiem audzēkņiem resursus un realizēšanu.

Atbalsts ikviena izaugsmei

Veicināt vecāku iesaisti un atbalstu izglītojamo izglītības mērķu sasniegšanai

  • Vecāku izglītošanas pasākumi, lai palielinātu izpratni par mācību procesu, sadarbību un atbalstu bērniem izglītošanās procesā
  • Vecāku līdzdalība izglītības iestāžu padomēs, iesaiste izglītības iestāžu attīstības plānošanā un darba pilnveidošanā
  • Atbalsts vecākiem “Vienotas skolas” pieejas īstenošanā

Sekmēt atbalsta sistēmas efektīvu darbību

  • Vienota pieeja izglītojamo diagnosticēšanai un atbalsta nodrošināšanai. Atbalsta personāla vajadzību apzināšana un nodrošināšana
  • Efektīva audzināšanas darba plānošana, veicinot ikviena bērna izaugsmi

Nodrošināt augsti individualizētu un diferencētu pieeju izglītojamajiem, kas daudzpusīgi attīsta ikviena bērna talantus

Ilgtspējīga un efektīva izglītības sistēmas un resursu pārvaldība

Veicināt vienotas prasības un izpratni starp izglītības posmiem kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā

  • Vienota izpratne par izglītības kvalitāti un efektīvu izglītības iestādes darbību
  • Mērķtiecīga sadarbība, pēctecība un resursu koplietošana starp dažādu pakāpju izglītības iestādēm Ventspilī

Nodrošināt un analizēt rezultātu un sasniegumu atbilstību izvirzītajiem izglītības mērķiem

  • Pedagogu, vadības un vecāku sadarbība izglītības iestādes darbības vērtēšanā un attīstības plānošanā
  • Izglītības rezultatīvo rādītāju un citu datu sistematizēšana, uzkrāšana un analīze. Mācību rezultātu un pedagogu snieguma progresa regulāra un padziļināta analīze
  • Risku identificēšana kvalitatīvu izglītības pakalpojumu nodrošināšanai

Metodiskā tēma: Individuālo izglītības mērķu noteikšana un sasniegšana, balstoties uz iepriekšējo pieredzi (vērtējumi, sasniegumi utt.) un jēgpilnām darbībām.