9. decembrī Ventspils pilsētas domes sēdes laikā trim skolotājiem – Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas mājturības un tehnoloģiju skolotājai Jonikai Tērvidei, Ventspils Centra sākumskolas klavieru skolotājai Sandrai Sproģei un pirmsskolas izglītības iestādes „Varavīksne” skolotājai Vinetai Krūmiņai svinīgi pasniegtas Pedagoģiskā darba inovācijas fonda apliecības un balvas par nosaukuma „Gada skolotājs” iegūšanu.

Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas mājturības un tehnoloģiju skolotāja Jonika Tērvide dzimusi 1964. gadā Ventspilī. 1989. gadā absolvējusi Latvijas Valsts universitāti, bet 2005. gadā – Rīgas pedagoģijas un izglītības vadības augstskolu, iegūstot profesionālo maģistra grādu skolu vadībā. Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā strādā 23 gadus (kopš 1993. gada), bet pirms tam no 1989. gada līdz 1993. gadam strādājusi Dursupes astoņgadīgajā skolā.

2015./2016. m.g. skolotāja rezultatīvi sagatavojusi skolēnus pilsētas un valsts olimpiādēm. Pilsētas olimpiādē viņas audzēkne T.Tīrmane ieguva 1. vietu, bet  Latvijas 11. atklātajā mājturības un tehnoloģiju olimpiādē 1. kārtā piedalījās 5 viņas audzēknes, visas skolnieces tika uzaicinātas arī uz olimpiādes 2. kārtu Rīgā, kur T.Tīrmane ieguva 2. vietu, bet Z.M.Arāja un M.A.Vinniņa – atzinību.

J.Tērvide sagatavojusi sešas 10. klašu skolnieces – E.Braunu, T.Vētru, A.Vēberi, K.L.Šteinu, A.Upmani, A. Voldemāri – zinātniski pētniecisko darbu aizstāvēšanai Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā.

Tāpat skolotāja audzēknēm palīdzējusi sagatavoties vairākām tekstildarbu izstādēm – aprīlī iekārtota skolēnu tekstildarbu izstāde Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā, aprīlī audzēknes ar saviem darbiem piedalījās pavasara rokdarbu izstādē Ventspils amatu mājā, no maija līdz jūnijam skolnieces ar saviem tekstildarbiem piedalījās izstādē „Radīts muzejā V – 19. gadsimts” Livonijas ordeņa pilī, maijā sadarbībā ar Livonijas ordeņa pils speciālistiem J.Tērvide un 11. klases skolniece M.Ivanova piedalījās tērpu izstādes „Kāzu tērpi 1860-2010” (no A.Vasiļjeva tērpu kolekcijas) iekārtošanā.

Skolotāja janvārī piedalījās Latvijas Universitātes 74. konferencē, kur dalījās pieredzē un pastāstīja par starptautisko projektu „White Bridge to Innovation – 2”, kurā piedalījās Ventspils Valsts 1. ģimnāzija (sadarbības partneri Lietuva un Somija).

Tāpat skolotāja dalījusies pieredzē Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas metodiskajā dienā „3D. Domāt. Darīt. Dalīties”.

J.Tērvide savu pieredzi 2015./2016. m.g. popularizējusi, vadot meistardarbnīcu „Ziemassvētku galda rotājumi” Centra sākumskolas pedagogiem, piedaloties ar saviem tekstildarbiem TLMS „Vīkales” 50 gadu jubilejas izstādē Ventspils Galvenajā bibliotēkā, vadot darbnīcu „Viduslaiku rotas” Princešu un pirātu dienā Livonijas ordeņa pilī, piedaloties Latvijas rīkotajā projektā „Satiec savu meistaru” Ventspils amatu mājā, vadot meistarklasi „Žakardadījumi” 11. atklātās mājturības un tehnoloģiju olimpiādes laikā Rīgā mājturības un tehnoloģiju skolotājām, vadot darbnīcu „Kreklu apdruka” pilsētas metodiskajā dienā, kā arī Ventspils Augstskolas Mūžizglītības nodaļā turpinot vadīt šūšanas kursus un adīšanas – tamborēšanas kursus pieaugušajiem.

Skolotāja J. Tērvide 2015./2016.m.g.vadīja praksi LU pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes 4. kursa studentei I.Dinsbergai un 2. kursa studentei R.Kuļvinskai.

Devusies pieredzes apmaiņā uz Tallinu, kur prezentējusi Ventspils mājturības skolotāju darbus starptautiskā projektā „White Bridge to Innovation – 2”, kā arī apmeklē Latvijas Amatniecības kameras noslēguma kursus.

Ventspils Centra sākumskolas klavieru skolotāja Sandra Sproģe dzimusi 1959. gadā Bauskas pusē, bet no 1960. gada dzīvo Ventspilī. Absolvējusi Daugavpils Pedagoģiskās Universitātes klavieru nodaļu, ieguvusi maģistra grādu pedagoģijā. Centra sākumskolā strādā kopš 2003. gada, bet pirms tam kopš 1986. gada strādājusi Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā.

Pedagoģe ir klavieru skolotāja arī Ventspils Mūzikas skolā. Pirms Centra sākumskolas dibināšanas strādājusi tagadējā Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā.

2015./2016.m.g. un 2016./2017.m.g. atbilstoši Centra sākumskolas izvirzītajām prioritātēm un uzdevumiem S.Sproģe atbildīgi, sadarbībā ar citiem kolēģiem plāno, vada un analizē savu ikdienas darbu un realizē pamatizglītību 1.posma profesionāli orientētā virziena programmu. Pedagoģe strādā pēc individuāli izstrādātas mācību programmas klavierspēlē 1.-6.klasēs un vada skolas 3 vokāli instrumentālos ansambļus: zvanu ansambli „Saules zvani”, vokāli instrumentālos ansambļus „Jautrie draugi” un „Jautrie draudziņi”.

Pateicoties skolotājas neatlaidīgajam darbam, viņas audzēkņi 2015./2016.m.g. guvuši augstus panākumus konkursos Kurzemes novadā un valstī – IV Rīgas starptautiskajā Jauno pianistu konkursā B.E.Mačtama ieguvusi 1. vietu, E.E..Valdmane – 1.vietu, Š.Šepte – 2.vietu, V Rīgas starptautiskajā Jauno pianistu konkursā B.E.Mačtama ieguvusi 1. vietu, Latvijas vispārizglītojošo skolu Jauno pianistu 19. festivālā „Klavieres, populārā mūzika, džezs un improvizācija” Mūzikas akadēmijā B.E.Mačtama ieguvusi 1. pakāpi, bet E.Vašuka – 2.pakāpi, Latvijas izglītības iestāžu vokāli instrumentālo ansambļu, instrumentālo kolektīvu un popgrupu festivālā – konkursā „No baroka līdz rokam” Kurzemes novadā zvanu ansamblis „Saules zvani” ieguva 1. pakāpi, savukārt Kurzemē 1. pakāpi ieguvis vokāli instrumentālais ansamblis „Jautrie draugi”, 2.pakāpi – vokāli instrumentālais ansamblis „Jautrie draudziņi”. Šī paša konkursa finālkonkursā Latvijā 1. pakāpi ieguva zvanu ansamblis „Saules zvani” un vokāli instrumentālais ansamblis „Jautrie draugi”. Tāpat „Jautrie draugi” ieguvuši 1. vietu vokāli instrumentālo ansambļu festivālā „Cesvaines burziņš 2016”.

  1. gadā skolotāja organizējusi un piedalījusies 33 koncertos, viņas audzēkņi piedalījušies 8 konkursos.

Tāpat S.Sproģe aktīvi iesaistās skolas ārpusstundu pasākumu organizēšanā. Visos skolas pasākumos vienmēr piedalās skolotājas audzēkņi. Katru gadu audzēkņu vecākiem tiek organizēti tematiski pasākumi Ziemassvētkos. Skolotājai izveidojusies veiksmīga sadarbība ar pilsētas Kultūras centru, Pārventas bibliotēku, Ventspils muzeju. Pedagoģe ir atvērta dialogam un pieredzes apmaiņai ar kolēģiem skolā. Kā koncertmeistare meiteņu korim skolotāja strādā ar dažādu pavadījumu melodisku veidošanu, dziesmu un skaņdarbu aranžēšanu un improvizāciju.

Īstenojot metodisko darbu skolā, ir notikusi dalīšanās pieredzē par zvan izmantošanu ikdienas darbā gan skolas metodiskajā dienā, gan pilsētas Metodiskajā dienā. Pedagoģe regulāri pilnveidojusi savu profesionalitāti mācību un audzināšanas darbā, apmeklējot tālākizglītības kursus. Brīvajā laikā – aranžē dziesmas un skaņdarbus.

Ventspils pirmsskolas izglītības iestādes „Varavīksne” mūzikas skolotāja Vineta Krūmiņa dzimusi 1967. gadā Ventspilī. Beigusi Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju 1991. gadā, iegūstot atskaņotājmākslinieka, pedagoga kvalifikāciju. Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē “Varavīksne” strādā kopš tās atvēršanas – 1996. gada.

2016. gadā sadarbībā ar Ventspils pilsētas domi tika iesniegts un finansiāli atbalstīts projekts, kura ietvaros tika iestudēta A.Skultes mini opera „Pasaka par muļķa pelēnu”. Šī bija V.Krūmiņas sen lolotā ideja, kuru realizējot, bija iesaistīti gan paši mazākie topošie muzikanti (PII „Varavīksne” sagatavošanas grupas bērni), gan Ventspils mūzikas vidusskolas koris „Nošu planētas”, gan skolotājas vadītais Ventspils pilsētas Mūzikas vidusskolas bērnu un jauniešu orķestris.

Mini opera „Pasaka par muļka pelēnu” tika izrādīta gan Ventspils pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņiem Ventspils Jaunrades namā (aprīlī), gan divas reizes notika Talsu Tautas namā (martā), kur pulcējās ne tikai pirmsskolnieki, bet arī sākumskolas skolēni. Operas iestudējums bija profesionāli pārdomāts un strukturēts tā, lai bērniem būtu iespēja ne tikai vērot teatrālo uzdevumu, bet arī gūt padziļinātas zināšanas  par mūziku. Viss pasākuma scenārijs, kā arī organizēšana bija V.Krūmiņas darbs.

Iestudētā opera priecēja visus Ventspils pirmsskolas izglītības iestādes „Varavīksne” jubilejas koncertā, kuru vēroja iestādes audzēkņu ģimenes un viesi.

Skolotāj ir ieviesusi jaunu svētku svinēšanas modeli, kurš guvis lielu atsaucību vecāku vidū. Tādi svētki kā Mātes diena un Ziemassvētki tika rīkoti visām iestādes ģimenēm kopā Pārventas bibliotēkā. Ideja skolotājai radās, analizējot iepriekšējo gadu svētku norises iestādes zālē un secinot, ka regulāri nāks saskarties ar mazu telpu ietilpību un gaisa nepietiekamību pasākumu laikā. Atzinīgu vērtējumu izteikuši vecāki, kuriem iestādi apmeklē vairāki bērni – viņiem vieglāk apmeklēt vienu lielu kvalitatīvu pasākumu nekā vairākus mazākus. Pārventas bibliotēkas sniegtās iespējas tiek popularizētas arī citos kopējos organizētajos koncertos un teatralizētos uzvedumos.

2016. gadā iestādē notika trīs Mūzikas skolas audzēkņu koncerti „Varavīksnes” audzēkņiem ar mērķi iepazīstināt pirmsskolas vecuma bērnus ar dažādiem mūzikas instrumentiem, rosināt viņos interesi par tiem, veicināt vēlmi savu nākotni saistīt ar mūzikas pasauli. Koncertā pārsvarā uzstājās iestādes absolventi, kas izraisa pastiprinātu interesi par mūziku mazajos pirmsskolēnos, un vēlmi iet viņu pēdās.

Šogad skolotāja izmēģinājusi citādāku pieeju mācību procesa organizēšanai – viņa ļoti maz laika velta darbam frontāli, bet lielu uzmanību pievērš individuālam darbam ar katru bērnu vai bērnu apakšgrupu. Šī metode ļāva vairākos bērnos „atklāt” talantus, veicināja bērnu pašvērtējuma izaugsmi, spēju ticēt saviem spēkiem. Ļoti liels darbs tika ieguldīts īpašajos bērnos (ar īpašām vajadzībām, noslēgtajos u.c.). Viņu darbošanās pamatā ir uzskats, ka, izmantojot mūziku, var pilnvērtīgi virzīt ikviena bērna attīstību.

Foto: Juris Presņikovs