Ventspilī tikās vairāk nekā 60 pedagogi no Ventspils un Rīgas skolām, lai piedalītos pieredzes apmaiņas seminārā “Sadarbība kā problēmu risināšanas resurss pārmaiņu īstenošanā mazākumtautības skolās”.

Ar savu pieredzi bilingvālajā izglītībā dalījās Ventspils 2., 3. un 6.vidusskolas skolotāji un viesi no   Rīgas Klasiskās ģimnāzijas, Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas, Rīgas 34. un 95.vidusskolas. Tāpat semināra laikā Ventspils Izglītības pārvaldes vadība tikās ar Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta pārstāvjiem, lai pārrunātu jautājumus par izglītības reformas īstenošanu, tās ieviešanu skolās un par pāreju uz mācībām valsts valodā.

Ventspils un Rīgas skolu pedagogi bija sagatavojuši un varēja piedalīties pieredzes apmaiņas darbnīcās un sarunās. Piemēram, direktori un skolas vadības komandas varēja apskatīt tādas tēmas, kā metodiskais darbs pedagogu atbalstam un bilingvālās izglītības jautājumu risināšana. Savukārt skolu pedagogi varēja izvelēties un piedalīties vairākās darbnīcās. Piemēram, Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas matemātikas skolotāja piedāvāja nodarbību par atgriezenisko saiti efektīvas izglītības procesu ietekmēšanā, pie Ventspils 3.vidusskolas vēstures skolotājas varēja iepazīties ar vēstures stundu pasniegšanas metodēm bilingvāli, savukārt Rīgas Klasiskās ģimnāzijas skolotāja dalījās pieredzē par daudzveidīgu tekstu izmantošanu fizikas un dabaszinības stundās.

Kopumā skolotāji varēja darboties 8 dažādās nodarbībās: par atgriezenisko saiti, plūrilingvālu pieeju dabaszinības stundās sākumskolā, integrētām fizikas un matemātikas stundām, integrētām latviešu valodas un sociālās zinības stundām, par tekstu izmantošanu fizikas un dabaszinības stundām, dabaszinības mācīšanu 5.-6.klasēm, vēstures stundām bilingvāli un integrētām latviešu valodas un dabaszinības stundām mazākumtautības programmās.

Ventspils Izglītības pārvaldes vadība priecājas, ka ir izveidojusies veiksmīga sadarbība ar Rīgas skolām, turklāt dalīšanās pieredzē ir īpaši nepieciešama tieši šajā posmā, kad Latvijas skolas pāriet uz jauno izglītības reformu.

13.12.2018.