Programmas “STOP 4-7” mērķis ir mazināt bērnu problemātisko uzvedību un sekmēt prasmi risināt dažādas problēmsituācijas, mācot vecākus izmantot pozitīvās audzināšanas metodes, mainot savus paradumus audzināšanas grūtību risināšanā ikdienas notikumos saskarsmē ar bērnu.
Šādu programmu īsteno Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē “Zvaigznīte” un 3.martā sācies jau trešās grupas darbs. Jāatzīmē, ka programmas dalībnieki ir dažādu Ventspils pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņi. Iesaistīta ir īpaši apmācīta speciālistu komanda – koordinators, divi psihologi un divi pedagogi, un nodarbības notiek pēc beļģu psiholoģijas doktora Wim de Mey izstrādātas metodikas. Pētījumi rāda, ka pēc programmas apguves bērnu agresīvā uzvedība samazinās tūdaļ, turklāt izmaiņas ir noturīgas arī pēc 6 un 12 mēnešu atkārtotiem mērījumiem.
Vienā grupā piedalās 12 bērni vecumā no 4 līdz 7 gadiem, 10 reizes vienu dienu nedēļā tiek organizētas nodarbības bērniem un viņu vecākiem, lai sniegtu atbalstu pozitīvas audzināšanas jautājumos. Bērni mācās sadarboties, komunicēt, iekļauties nodarbībās, sekot norādījumiem, būt draudzīgiem laipniem, risināt problēmas, pazīt un regulēt emocijas, vadīt stresu, mācās paši tikt galā ar savām emocijām. Bērnu vecāki mācās un gūst jaunas idejas, kā veidot bērnam atbalstošu vidi, kā sniegt skaidrus norādījumus, kā izprast bērna uzvedību un kā disciplinēt bērnus.
Programmas speciālistu komanda Ventspilī līdz 2023. gadam kopā novadīs piecas intervences grupas. Nodarbības notiek projekta ietvaros, ko īsteno Pārresoru koordinācijas centrs, Latvijas kognitīvi biheiviorālās terapijas asociācija sadarbībā ar Ventspils pilsētas pašvaldību. Dalībnieku atlase programmā “STOP 4 -7” notiek četros soļos:
- 1.solis – izglītības iestāde, sociālais dienests, bērna vecāki piesaka bērnu projekta koordinatoram (tālr. 63623801);
- 2. solis – koordinators saskaņo ar STOP speciālistu (psihologu)bērna, bērna ģimenes un skolotāju novērtēšanas laiku un vietu;
- 3. solis – STOP speciālists (psihologs) izvērtē bērna piemērotību programmai, bērna vecāku un skolotāju motivāciju dalībai;
- 4. solis – bērns, viņa vecāki un skolotājs uzsāk dalību programmā vai, ja grupa ir nokomplektēta bērns, viņa ģimene un skolotājs, tiek ievietots gaidītāju sarakstā nākamajai intervences grupai.
04.03.2022.