26. novembrī Ventspils 2. pamatskolas skolas komanda organizēja dabas zinību un matemātikas konkursu „Jaunais pētnieks” 5.-6. klašu skolēniem. Konkursā piedalījās komandas no Ventspils 1. pamatskolas, Centra sākumskolas, 4. vidusskolas, 5. vidusskolas un 2. pamatskolas. Dalībniekus ar muzikālu priekšnesumu sveica Ventspils 2. pamatskolas 6. klase.

Konkursa dalībnieku komandas saņēma ceļojuma kartes “Gudrais pētnieks” ar 8 stacijām.

Stacijas:

Atrod sakarības – veicina skolēnu loģiskās un abstraktās domāšanas prasmes, uzmanības noturību, aktivizē un padziļina matemātikas zināšanu apguvi.

Uzmini nu! – izzinoša interaktīva spēle, kura attīsta un paplašina skolēnu redzesloku par atklājumiem, izgudrojumiem, vēsturi un matemātikas saistību ar citiem mācību priekšmetiem.

Atpazīsti kontinentus un dzīvniekus tajos – Novērtēt skolēnu zināšanas par kontinentiem raksturīgajām dabas zonām un prasmi izvērtēt konkrēta dzīvnieka dzīvesvietu, zinot tā raksturīgās pazīmes un dzīvesveidu. Atpazīt kontinentus pēc to formas un izvietot tos tā, kā tie redzami pasaules kartē. Pēc krāsām kontinentā nosaukt raksturīgās dabas zonas un apstākļus tajās. Katrā kontinentā ievietot tam raksturīgos dzīvniekus, izmantojot papildus  informāciju, ja nepieciešams.

Skaitļa līnijas (POWER LINES) – šis uzdevums ir pieejams internetā un to var spēlēt uz interaktīvās tāfeles. Šim uzdevumam bezmaksas ir pieejami 8 līmeņi. Uzdevumā ir jāsakārto skaitļi noteiktā secībā, lai iegūtu noteiktu summu. Skolēni, šo uzdevumu pildot, secina, kurš skaitlis katrā  līmenī (uzdevumā) būs kā galvenais (vienlaicīgi ietverts vairākās summās – izteiksmēs).

Torņu celšana – šajā stacijā skolēniem no 20 šķībi sazāģētiem bērza klucīšiem jāuzceļ tornis, kurā ir visvairāk izmantoti klucīši. Skolēniem ir jāprot, ka lietas negāžas, ja tās ir stabilas un līdzsvarā. Kā arī eksperimentējot ir jāmāk atrast smaguma centru, kas šķībos klucīšus ļaus novietot līdzsvarā.

Algoritmiņš – skolēniem jāprot sekot norādījumiem, veikt matemātiskas darbības, lai sasniegtu rezultātu.

Uzzīmē mani – skolēni izmantojot programmu code.org veido zīmējumus. Ir nepieciešama loģiskā domāšana un matemātiskās zināšanas.

Telpaugu atpazīšana – skolēniem jāatpazīst populārākie telpaugi pēc dotā apraksta, attēla, sugas. Skolēni iepazīstas ar telpaugu aprakstiem, tad aprakstus saliek ar atbilstošu attēlu, pēc apraksta un attēliem atrast, atpazīt telpaugus klases telpā.

Skolu komandas katrā stacijā ieguva punktus. Apkopojot rezultātus:

  • 1.vieta Ventspils 2. pamatskolai
  • 2. vieta 4. vidusskola
  • 3. vieta 5. vidusskola
  • 4. vieta Centra sākumskola
  • 5. vieta 1. pamatskola

Konkursu organizēja Ventspils 2. pamatskolas skolotāji Eva Zariņa, Inga Šefele, Ilze Grinfogele, Liene Umbraška, Dace Jankovska, Sintija Birziņa.

Ventspils 2. pamatskola kopš 2010. gada darbojas Inovatīvās skola tīklā. VISC Inovativās pieredzes skolu tīklā skolotāji dalās pieredzē, kopīgi veido mācību stundas, analizē un uzlabo mācību stundas, sniedz atgriezenisko saiti, sadarbojas ar citu valstu kolēģiem, veido mācīšanās grupas, dalās ar mācību materiāliem, skolā strādā komandā.

VISC Inovatīvās pieredzes skolu tīkla skolotāji aicina sadarboties un mācīties citam no cita savas skolas, pašvaldības, nacionālā līmenī.

Ventspils 2. pamatskolas skolotāji ir iesaistījušies darbā pie jaunā izglītības standarta, kur tiek strādāts pie tā, lai izglītība būtu balstīta uz  kompetenču attīstību skolēniem. Skolā regulāri tiek organizēti dažādi izglītojoši pasākumi dabaszinātnēs un matemātikā skolas skolēniem un pilsētas skolu skolēniem.

no images were found