Ventspils 3. vidusskolas direktore Vera Šengelija un skolas administrācija saka paldies kolēģiem un skolēniem par spīdoši organizēto skolotāju profesionālās meistarības prezentācijas procesu, skolēnu mācību kompetenču demonstrāciju, skolas administrācijas sistemātisko darbu apmācību kvalitātes nodrošināšanā un skolēnu kompetenču attīstīšanā.

„Mūsu pilsētas viesi – Rīgas mācību iestāžu direktori un mācību pārziņi. Mūsu skola uzņēma viesus no Rīgas Klasiskās ģimnāzijas un Zolitūdes ģimnāzijas.

Rīgas skolu direktoru vietnieki bija sajūsmināti par krievu tautas mūzikas instrumentu orķestra “Kaļinka” uzstāšanos un tā vadītājas L. Baidarovas entuziasmu.

Viesi apmeklēja krievu valodas stundas 3.a klasē (J.Bašarova), 1.a klasē (J.Mitina), krievu literatūras stundu 12.klasē (J.Fiļippova), fizikas stundu 9.klasē (S.Slobodjaņuka), vēstures stundu 7.klasē (N.Matjušenko).

Meistari – profesionāļi augstu novērtēja stundu efektivitāti, uzdevumu produktivitāti, kā arī skolotāju pedagoģisko talantu.

Brīnišķīgajā salikteņu pasaulē devās trešklasnieki. 40 minūtes atklājumu, pārdomu un pētījumu – īsta Stunda – dāvana. Skolotāja, prasmīgi izmantojot produktīvās mācību metodes, palīdzēja skolēniem ne tikai noteikt mācību mērķus un uzdevumus, bet arī kopīgi izdzīvot patiesu Izziņas un Atklājumu Prieku. Spēļu momenti, pētījumi, vārdu leksiskās nozīmes izpēte, grupu darbs, jauni vārdu meklēšana apkārtējā situācijā – dažādās darbības formas nevienu brīdi neļāva garlaikoties un sēdēt bezdarbībā. Un pats galvenais stundas moments – patstāvīgi formulēts likums par salikteņiem! Analizējot un izvērtējot savu darbu, skolēni nonāca pie galvenā secinājuma – “Mācīties – tas ir lieliski!”

Dzimtās valodas stundā 1.a klasē bērni mācījās strādāt ar informāciju, analizēt parādību dažādību, argumentēti atbildēt uz jautājumiem, labot kļūdas, pieņemt lēmumus, sadarboties un stundas beigās sniedza emocionālu sava darba novērtējumu. Skolotāja prasmīgi sadalīja slodzes intensitāti, izmantojot rotaļu situācijas.

Fizikas stundas tēma 9. klasē “Mehāniskās enerģijas nezūdamības likums”. Stundas devīze: saistīt dažādus faktus (domājošs prāts nejūtas laimīgs, kamēr tam neizdodas saistīt dažādus faktus). Skolotāja ar problēmas uzstādījuma palīdzību rosināja skolēnus patstāvīgi formulēt mehāniskās enerģijas nezūdamības likumu. Skolēni, balstoties uz agrāk iegūtajām zināšanām, dzīves pieredzi, demonstrējumiem un, balstoties uz skolotājas formulētajiem problēmu jautājumiem, aktīvi diskutēja, izvirzīja pieņēmumus un nonāca pie vienota secinājuma. Skolotāja virzīja, rosināja skolēnus domāt, analizēt, sintezēt informāciju. Stundas mērķis tika sasniegts pilnībā: skolēni patstāvīgi  formulēja mehāniskās enerģijas nezūdamības likumu un salīdzināja to ar likuma zinātnisko formulējumu. Stundā tika izmantotas kritiskās domāšanas attīstīšanas metodes. Pateicoties dažādu mūsdienīgu izglītības tehnoloģiju izmantošanai, stunda bija ražīga. Devītklasnieki optimāli iekļāvās mācību procesā.

Eleganti izsmalcināti, viegli un produktīvi bija organizēta literatūras stunda 12.klasē. Vecāko klašu skolēni demonstrēja mīlestību pret mācību priekšmetu, erudīciju, komunikatīvo kompetenci, prasmi veikt un pasniegt poētisku darbu literāro analīzi, valodas kultūru.

Kritiskās domāšanas un informatīvi komunikatīvā tehnoloģijas vēstures stundā 7.klasē parādīja kompetentu pieeju mācību procesa veidošanai un kalpoja visu skolēnu iesaistei aktīvā domāšanas procesā. Problēmu jautājumi un uzdevumi rosināja skolēnus ne tikai atrast pareizās atbildes informācijas avotos, bet arī apjēgt vēsturiskos faktus un notikumus. Skolotāja prasmīgi iesaistīja skolēnus sarunā, virtuozi operēja ar spriedumiem un izpratni.

Lieliski sagatavotā stundas prezentācija palīdzēja skolēniem saskatīt galveno stundas tēmā, nostiprināt iegūtās zināšanas. Kopīgā refleksija noteica stundas augsto kvalitāti un efektivitāti.

Meistarklasēs piedalījās arī kolēģi no 2.vidusskolas. Paldies par atsaucību un profesionālo vērīgumu.

Skolas administrācija guva dziļu gandarījumu par mūsu profesionālās aktivitātes vērtējumu no kolēģiem, rezultativitāti un skolas administrācijas personību augsto efektivitāti.

Bērnu attieksme pret mācību stundām, problemātiku, viņu aktivitāti atbilžu meklējumos arī iepriecināja mūsu viesus.

Īpašs paldies Ventspils Izglītības pārvaldei par uzticēšanos un iespēju gūt kārtējo iedvesmas devu!”

 

Ar patiesu cieņu, Vera Pavlovna un skolas administrācija