Šodienas skolas izaicinājums ir sagatavot skolēnus sekmīgai nākotnei mainīgā, globālā pasaulē, iemācīt ne vien vispārzināmas patiesības, bet arī attīstīt spēju un vēlmi turpināt mācīties.

Ne tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē palielinās izpratne par to, ka mūsdienu skolu beidzēji dzīvos vēl dinamiskākā pasaulē, kur prasme iegūt, apstrādāt, izvērtēt informāciju, mācīties mūža garumā, sadarboties, saprasties un sazināties ar dažādu kultūru, vērtību un uzskatu cilvēkiem būs pats svarīgākais.

Ventspils Valsts 1. ģimnāzija aicina skolēnus un viņu vecākus domāt par nākotni jau tagad un uzticēties skolotājiem, izvēloties turpināt savu izglītību skolā ar tradīcijām, vērtībām un skaidru nākotnes redzējumu.

Izcilais Latvijas valstsvīrs Jānis Čakste jau 19. gadsimtā ir uzsvēris to, ka Latvijas izaugsmes pamats ir izglītība. Šī doma nav zaudējusi savu aktualitāti arī 21. gadsimtā, tāpēc kvalitatīvas, konkurētspējīgas izglītības nodrošināšana ir galvenā prioritāte arī Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā.

„Spējīgāko skolēnu sasniegumiem ir būtiska ietekme uz valsts konkurētspēju un sasniegumiem starptautiskajā darba dalīšanā nākotnē. Šo skolēnu grupu Latvijā palīdz palielināt valsts ģimnāziju tīkls. Valsts ģimnāzijās mācās apmēram 10% 10. – 12. klašu spējīgāko skolēnu, un tās ir viens no būtiskiem valsts pasākumiem talantīgo un spējīgo skolēnu atbalstam, kas savukārt labvēlīgi ietekmē izglītības procesa kvalitāti un rezultātu”, tā ir teikts IZM sagatavotajā ziņojumā Ministru kabinetam. Tas nozīmē, ka arī Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas skolotāji turpinās saredzēt katra skolēna talantu un potenciālu un attīstīt to, protams, ar paša skolēna gribu un viņa vecāku atbalstu.

Lai nodrošinātu piedāvātās izglītības kvalitāti skolā, Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas skolotāji iesaistās izglītības satura īstenošanā, kas ir balstīts mūsdienīgā mācību pieejā un ļauj pilnveidot skolēniem kritiskās domāšanas un analītiskās prasmes.

Plānojot darbu 2016./17. mācību gadā, skola ir noslēgusi sadarbības līgumu ar Ventspils Augstskolu par iespēju skolēniem izmantot augstskolā pieejamos resursus (laboratorijas, bibliotēku, pasniedzēju konsultācijas u.c.) un pārrunātas arī sadarbības iespējas ar uzņēmējiem Ventspils Elektronikas fabrikā.

Balstoties uz šīm aktivitātēm, 7.- 9. klašu skolēniem, nepalielinot mācību slodzi, būs iespēja mācīties veidot un īstenot projektus, attīstīt sadarbības prasmes un apgūt atsevišķus mācību ciklus ekonomikā un robotikā.

Jāpiebilst, ka skola ir sākusi piesaistīt jaunus, talantīgus un profesionālus pedagogus. 2016./2017. mācību gadā skolā skolēnus izglītos jauni pedagogi mūzikā, fizikā, dabaszinībās, ekonomikā, vācu  un angļu valodā.

2016./2017. mācību gadā 10. klašu  skolēniem būs iespēja izvēlēties mācības kādā no Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas izglītības programmām:

1) matemātikas, dabaszinību un tehnikas izglītības programmā ar padziļinātu bioloģijas un ķīmijas; fizikas un elektronikas vai programmēšanas un robotikas apguvi;

2) vispārizglītojošā virziena programmā ar padziļinātu ekonomikas (komerczinību, ekonomikas un mārketinga) vai kultūras zinību (kultūras vēstures, filozofijas, literatūras un svešvalodas) apguvi.

 

Par uzņemšanu 7. klasē

Ja skolēnam vidējais vērtējums ir 6,5 balles un augstāk, viņš skolā tiek uzņemts bez iestājpārbaudījuma, bet, ja vidējais vērtējums ir zemāks par 6,5 ballēm, skolēns kārto iestājpārbaudījumu.

7. klasē netiek uzņemti izglītojamie ar nepietiekamu vērtējumu kādā mācību priekšmetā.

Par uzņemšanu 10. klasē

Skolēns tiek uzņemts bez iestājpārbaudījuma, ja vidējais vērtējums valsts pārbaudes darbos un izglītojamā izvēlētās izglītības programmas pamatpriekšmetos ir ne zemāks par 6 ballēm:

1) matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena izglītības programmas apakšvirziena “dabaszinības” pamatpriekšmetos – matemātika, ķīmija, bioloģija;

2) matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena izglītības programmas apakšvirziena “fizika un elektronika” pamatpriekšmetos – matemātika un fizika;

3) matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena izglītības programmas apakšvirziena “programmēšana un robotika” pamatpriekšmetos – matemātika un informātika;

4) vispārizglītojošā virziena izglītības programmas apakšvirziena “ekonomika un komerczinības” pamatpriekšmetos – latviešu valoda un literatūra, Latvijas vēsture, pasaules vēsture un ģeogrāfija;

5) vispārizglītojošā virziena izglītības programmas apakšvirziena “kultūras zinības” pamatpriekšmetos – latviešu valoda un literatūra, Latvijas vēsture, pasaules vēsture un ģeogrāfija.

10. klasē netiek uzņemti izglītojamie ar nepietiekamu vērtējumu.

Ja pamatskolas absolventam vidējais  vērtējums valsts pārbaudes darbos (eksāmenos) un  izvēlētās izglītības programmas pamatpriekšmetos ir zemāks par 6 ballēm, skolēns kārto iestājpārbaudījumu.