Latvijas ceturto klašu skolēni sasniedz teicamus rezultātus matemātikā un dabaszinātnēs, liecina 2020.gada 8.decembra publicētie Matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījuma IEA TIMSS 2019 rezultāti. 58 valstu vidū matemātikā Latvijas skolēni ierindojas 10.vietā, bet dabaszinātnēs – 7.vietā.

Augstākos rezultātus matemātikā un dabaszinātnes sasnieguši Singapūras, Honkongas, Korejas, Taivānas un Japānas vienaudži. Tomēr Latvijas skolēnu rezultāti matemātikā ar 546 punktiem neatšķiras no, piemēram, Īrijas, Norvēģijas un Lietuvas skolēniem, savukārt dabaszinātnēs ar 542 punktiem tie neatšķīrās no Norvēģijas, ASV, Lietuvas, Zviedrijas un Lielbritānijas.

Augstāki sasniegumi matemātikā un dabaszinātnēs vērojami galvaspilsētā, bet zemāki – reģionos. Tāpat matemātikā zēnu sasniegumi ir augstāki nekā meiteņu sasniegumi, kamēr dabaszinātnēs meitenēm ir augstāki rezultāti nekā zēniem. Lai gan atšķirības saglabājas, tās starp reģioniem un Rīgu ir samazinājušās kopš iepriekšējā IEA TIMSS pētījuma, kurā Latvijas skolēni piedalījās 2007.gadā.

IEA TIMSS ir Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas organizēts Matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījums, kurā piedalās 4.klases skolēni, pedagogi un viņu vecāki visā pasaulē.  Pētījums notiek cikliski – reizi četros gados. Latviju IEA TIMSS 2019 pētījumā pārstāvēja 154 izglītības iestādes, 308 pedagogi, 4481 skolēns un 4368 vecāki.

No Ventspils pilsētas piedalījās 7 vispārizglītojošās skolas – 58 skolēni no Ventspils Centra sākumskolas, 38 skolēni no Ventspils Pārventas pamatskolas, 53 skolēni no Ventspils 1.pamatskola, 44 skolēni no Ventspils 2.pamatskolas, 23 skolēni no Ventspils 2.vidusskolas, 58 skolēni no Ventspils 4.vidusskolas un 58 skolēni no Ventspils 6.vidusskolas. Kopumā no Ventspils pilsētas skolām piedalījās 332 skolēni. Ventspils skolas nav atsevišķi izdalītas pētījumā, bet mūsu Pedagogu atbalsta dienesta konsultanti sniegs kopējos ieteikumus pedagogiem finanšu pratībā, matemātikas un dabaszinātņu jomās. Atbilstošās tēmas tiks iekļautas, organizējot pedagogu profesionālās pilnveides kursus.

Latvijas skolēnu, pedagogu, vecāku un skolu direktoru piedalīšanās starptautiskos izglītības pētījumos ir nozīmīga izglītības sistēmas kvalitātes līmeņa starptautiskai noteikšanai un turpmākai pilnveidei.

Sīkāku informāciju ir iespējams lasīt šeit: https://www.izm.gov.lv/lv/jaunums/starptautiska-petijuma-latvijas-skoleniem-augsti-sasniegumi-matematika

15.12.2020.