Trīs dienu garumā, no 23. līdz 25.oktobrim visu Ventspils pirmsskolas izglītības iestāžu skolotāji profesionāli pilnveidojās mūsu pašu pirmsskolas izglītības iestādē “Varavīksne”. Pieredzes apmaiņas pasākuma mērķis bija raudzīties, kā jauno Kompetenču pieejas izglītības saturu ievieš “Varavīksne”.

Pavisam 105 pirmsskolas skolotāji izzināja, kā emocionālā un fiziskā vide ietekmē bērna attīstību kopumā. Skolotājiem bija iespēja piedalīties mācību procesā un gūt arī teorētisku pamatojumu.

Apkopojot redzēto, Ventspils pirmsskolu pedagogi bija vienisprātis, ka grupās valda apbrīnojams miers un radoša atmosfēra. Arī “Varavīksnes” vadītāja Kristīne Boitmane apliecināja: “Strādājot pēc jaunās Kompetenču pieejas, bērni aizrautīgi dara izvēlēto darbu, ir patstāvīgi, nestrīdas, nekaujas un ir labestīgi viens pret otru.”  

Ir svarīgi pielāgot attīstošos uzdevumus bērnu interesējošām tēmām. To uzskatāmi varēja vērot vecākajā grupā, kur bērni aizrautīgi izzināja cilvēka uzbūvi, par ko liecināja audzēkņu pašdarinātie cilvēku silueti, maketi un bērnu darbošanās. Tāpat bija redzama aktīva bērnu iesaistīšanās vides veidošanā, kas nenoliedzami ceļ bērna pašapziņu un piederības izjūtu. 

Ventspils Izglītības pārvaldes pirmsskolas izglītības metodiķe Sandra Gūtmane stāsta: “Nozīmīgu ieguldījumu Ventspilī sniedz “Varavīksnes” piemērs. Šī ir jau otrā reize, kad citu bērnudārzu skolotāji izglītojas šajā iestādē. Gada sākumā apmācībās piedalījās pirmsskolas jaunāko grupu skolotājas, pēc tām nozīmīgas pārmaiņas bērnu patstāvības audzināšanā tika ieviestas visos Ventspils bērnudārzos.” Gūtmane atzina, ka teorētiski ir pierādījies un praktiski pamatojies, ka ja bērns jaunākajā vecumā gūst pilnvērtīgu pašapkalpošanās pieredzi, tad jau piecos gados ir vairāk gatavs intelektuālam darbam. Tāpēc ir nepieciešams turpināt iesākto un attīstīt bērnu patstāvību, radīt bērniem attīstošo uzdevumu izvēles iespējas.

29.10.2018.