Ventspils skolu un pirmsskolu pedagogiem jaunais mācību gads jau iesācies ar ražīgu darbu savstarpējās pieredzes apmaiņas seminārā “Ideju terminālis 2019”, kas notika otrdien, 27. augustā.

Ikgadējo semināru “Ideju terminālis” Izglītības pārvalde organizē, lai skolotāji iedvesmotos jaunajam mācību gadam, dalītos ar inovatīvām idejām, metodiskajām izstrādēm, kopējiem projektiem un iniciatīvām. Šogad savstarpējās pieredzes seminārs organizēts divās daļās. Plakātu sesiju, kas norisinājās Ventspils Jaunrades namā, bija aicināti apmeklēt kā pedagogi, tā arī audzēkņu vecāki un ikviens interesents. Te varēja uzzināt skolu un pirmsskolu pieredzi ceļā uz kompetenču pieejā balstīta mācību satura ieviešanu. Savukārt Ventspils Valsts 1. ģimnāzijā, Ventspils 6. vidusskolā, pirmsskolas izglītības iestādēs “Eglīte”, “Rūķītis” un “Zvaigznīte” un Jauniešu mājā norisinājās pedagogu pieredzes apmaiņas darbnīcas. Tajās pedagogi dalījās ar savā praksē realizētām idejām, kuras varētu noderēt arī citiem kolēģiem.

Ventspils 6. vidusskolas skolotājas Ineta Dejus, Zanda Bite un Zaiga Dzene vadīja darbnīcu, kurā runāja par pedagogu sadarbību izglītojamo projektu darbu veidošanā. Katrs skolotājs, kuru interesēja šī tēma, dalījās savā pieredzē un grupa nonāca pie kopīgiem secinājumiem. Darbnīcas dalībnieces, kuru vidū bija skolotājas no Ventspils 2. pamatskolas un Ventspils 4. vidusskolas, atzīst, ka skolotājam citam no cita ir jāmācās, lai dažādotu mācību procesu, gūtu jaunu pieredzi, jaunas zināšanas, metodes, prasmes un idejas turpmākajam darbam. Ineta Dejus uzsver, ka ideju apmaiņa skolotājam vienlaikus ir arī iedrošinājums, un kopā noteikti var izdarīt vairāk. Pedagogi arī ikdienas darbā dalās pieredzē ar savas skolas kolēģiem, taču šī ir iespēja sadarboties arī ar skolotājiem no citām skolām, tādējādi pieredzi paplašinot. Turklāt šādas pieredzes apmaiņas ieguvējs ir gan skolotājs, gan ilgtermiņā arī skolēns.

Ventspils 4. vidusskolas sākumskolas skolotāja Ilze Jermola vadīja darbnīcu par lasītprasmes veicināšanu un darbu ar tekstu. “Skolotājam visu laiku ir jāpilnveidojas, jo mainās gan vide, gan vērtības, gan bērni, un skolotājam ir jāmainās tam līdzi,” saka pedagoģe. Viņa piebilst, ka šāda apmainīšanās ar idejām nav otra mācīšana – katrs var saprast, kura kolēģa ideja pašam šķiet vērtīga un izmantojama savā praksē. Turklāt skolotājs šo aizgūto ideju var papildināt un attīstīt mazliet citādi. Jermola uzskata, ka lielākā daļa skolotāju Ventspilī nelaiž garām nevienu iespēju uzzināt ko jaunu un sevi pilnveidot. Viņa šajā reizē dalījās ar praksē pārbaudītām metodēm, kas ļauj pārliecināties, vai bērni izprot izlasītā jēgu.

Ventspils 1. pamatskolas skolotājas Ina Loginova un Ingrīda Podniece piedalījās plakātu sesijā, kurā prezentēja skolas kolektīva veidoto plakātu par programmas “Skola 2030” ideju ieviešanu. “Mēs vēlamies, lai bērns caur savu darbību iemācītos vairāk pats,” skaidro skolotājas. Plakātā cita starpā izcelti trīs atslēgas vārdi “paslavē, pajautā, piedāvā”, un tie lieti noder gan attieksmē pret skolēniem, gan daloties pieredzē ar kolēģiem.

Pirmoreiz “Ideju terminālī” kopā ar skolu pedagogiem piedalījās ar pirmsskolu skolotāji. PII “Saulīte” vadītāja Laima Znotiņa stāsta, ka ar interesi apskatījusi ne tikai pirmsskolu, bet arī skolu kolēģu sagatavotos stendus. Viņa atzīst, ka līdz šim pirmsskolām ir bijusi maza pieredze sadarbībā ar skolām un izsaka cerību, ka tā kļūs arvien ciešāka. “Mēs zinām to, cik tas ir svarīgi, lai pāreja no vienas izglītības pakāpes uz nākamo būtu plūstoša,” atzīst Znotiņa. Viņas vietniece Maruta Krūmiņa piebilst, ka tai pašā laikā starp pirmsskolām daudzu gadu garumā sadarbība ir ļoti laba – skolotāji regulāri apmainās ar idejām un dalās pieredzē. Pēdējo divu gadu laikā īpaša uzmanība veltīta kompetenču pieejā balstītā satura ieviešanai, tāpēc skolotāji ir gatavi jauniem uzdevumiem. PII “Saulīte” veidotajā stendā atspoguļots pēdējo divu gadu laikā paveiktais darbs, kurā pamainīta bērnudārza vide, papildināts mācību materiālu klāsts, mainīts mācīšanās rimts. Skolotāji nonākuši pie secinājuma, ka ļoti svarīgs ir arī darbs ar vecākiem, skaidrojot viņiem pārmaiņu būtību.

Šonedēļ skolotāji piedalījās arī ikgadējā Ventspils pilsētas pedagogu konferencē. Izglītības pārvaldes vadītāja Ineta Tamane informēja par to, kā šīs vasaras laikā uzlabojusies izglītības iestāžu infrastruktūras un materiāli tehniskā bāze. Ar 2019./2020. mācību gada aktualitātēm iepazīstināja Izglītības pārvaldes vadītājas vietniece Jana Jansone. Savukārt Metodiskā dienesta vadītāja Inguna Rudēvica ziņoja par paveikto un iecerēto metodiskajā darbā, kā arī analizēja skolēnu un pirmsskolas audzēkņu mācību sasniegumus. Konferences izskaņā pedagogi piedalījās diskusijā ar pilsētas domes priekšsēdētāju Aivaru Lembergu.

29. 08. 19.