Jau no 1. jūlija Ventspils pilsētā strādā dežūrdārziņi “Pasaka”, “Rūķītis”, “Vāverīte”, “Eglīte” un “Varavīksne”. Pirmsskolas izglītības iestādes (PII) “Eglīte” un “Varavīksne” papildus nodrošina arī septiņus gadus veco bērnu sagatavošanu skolas gaitu uzsākšanai – šo pakalpojumu var izmantot jebkurš topošais pirmklasnieks.

PII “Varavīksne” šīs nodarbības apmeklē 8 bērni, bet PII “Eglīte” – 24. Nodarbības topošajiem 1. klašu skolēniem tiek organizētas rīta pusē un ilgst trīs stundas. Uzsākot darbu, vispirms tika izpētīts katra bērna PII izsniegtais apliecinājums par pirmsskolas izglītības apguvi un tajā norādītās prasmes. Tas tika ņemts vērā, plānojot darbu katra bērna individuālo prasmju nostiprināšanai. Pilnveidojamās prasmes ir dažādas – jāuzlabo matemātikas pamati, lasītprasme un tekstpratība, dažiem vajadzīgs logopēda atbalsts, bet vairākiem bērniem vienkārši nepieciešams pedagoga uzmundrinājums un iedrošināšana, lai neapšaubītu savas spējas un gūtu drošības sajūtu. Tā kā sagatavošanas grupās bērnu nav daudz, pedagogiem ir iespēja ar katru no tiem darboties individuāli.

Lielākā daļa mācību darba notiek ārpus telpām, jo tam ir pielāgota vide – svaigā gaisā iespējams gan lasīt, gan rakstīt, gan zīmēt. Ārpus telpām tiek izmantotas arī dažādas prātu attīstošas spēles un citi materiāli, kas ikdienā atrodas iekštelpās. Bērniem tiek nodrošināta arī “Veselības pauze”, cienājoties ar veselīgām uzkodām.

Kā uzskata PII “Varavīksne” vadītāja Kristīne Boitmane, šis ir labs darbības modelis, kas būtu jāturpina arī turpmāk, tādējādi nodrošinot pēctecību pārejā no pirmsskolas uz sākumskolu. Liels ieguvumu un pieredzi bērni gūst arī, iekļaujoties jaunā kolektīvā. Iespējams, šī pieredze mazinās trauksmes un baiļu sajūtu, uzsākot mācības vienā klasē ar vēl neiepazītajiem vienaudžiem. Kā pastāstīja pedagogi, šī ir neparasta situācija, taču vienlaikus ir ļoti interesanti iepazīt bērnus, ar kuriem ikdienā nav strādāts, izvērtēt to zināšanu līmeni un pielāgot uzdevumus līdz šim apgūtā nostiprināšanai – dažiem bērniem nepieciešams vien iedrošinājums un pamudināšana, ar citiem jāpiestrādā pie kādas atsevišķas prasmes padziļinātākas apguves.

Arī no bērnu vecākiem saņemtas pozitīvas atsauksmes, atzīstot, ka šī ir lieliska iespēja nostiprināt līdz šim apgūtās zināšanas un prasmes, sevišķi ņemot vērā, ka Covid-19 dēļ mācību process tika pārtraukts. Vecāki atzīst, ka, pateicoties nodarbībām, jau novērojami prasmju uzlabojumi, piemēram, raitāka lasīšana un skaidrāka izruna.

15. 07. 20.