Skolēni apgūst biznesu starptautiskā vidē

04.01.2019.

Arī 2019. gadā Ventspils skolēni kopā ar ārzemju vienaudžiem turpina strādāt pie biznesa idejām digitālajā nozarē – šajā gadā jaunie uzņēmēji ķersies klāt ideju materializēšanai.

Šobrīd projektā “DigiYouth” piedalās 12 Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas skolēni. Jauktās komandās kopā ar vēl 70 skolēniem no Tartu un Pērnavas (Igaunija) un no Raumas un Merikarvijas (Somija) jaunieši darbojas, lai papildinātu savas zināšanas un prasmes uzņēmējdarbības un digitālo tehnoloģiju jomās. 2019. gada septembrī no Ventspils projektā iesaistīsies vēl 36 skolēni, arī no Ventspils 2. un 4. vidusskolas.

Sākums nevienai no komandām nav bijis viegls, jo izaicinājumi ir daudz lielāki nekā darbojoties vietēja līmeņa mācību uzņēmumā. Saziņa notiek angļu valodā, satikšanās jāorganizē ar kāda interneta rīku palīdzību, ir kultūras atšķirības, kā arī vēl citi šķēršļi, kurus neklātienē pārvarēt grūtāk. Tomēr ilgtermiņa ieguvumi darbojoties starptautiskā vidē būs daudzkārt lielāki. Komandām palīdz gan biznesa un tehnoloģiju mentori, gan skolotāji. Mācību materiāli palīdz idejas attīstīšanai un tālākajos posmos.

Ventspils jaunieši dažādās lomās darbojas kopā 6 komandās, kas veidos mobilās aplikācijas izglītības un finanšu jomā, inovatīvus aksesuārus mobilajiem telefoniem, kas atvieglotu to lietošanu, kā arī vēl dažādus tehnoloģiskus rīkus izmantošanai sadzīvē. 2019. gadā komandas savas idejas sāks materializēt, veidojot prototipus, piemēram, datorā veidojot 3D modeli un to izdrukājot ar 3D printeri. Šim mērķim skolēni varēs izmantot Ventspils Digitālā centra aprīkojumu, kā arī projekta ietvaros iegādātās tehnoloģijas Jauniešu mājā.

Pateicoties projekta “DigiYouth” iespējām, arī 20 Ventspils pedagogi 2018. gada nogalē varēja piedalīties apmācību ciklā, lai praktiski iepazītos ar jaunākajām tehnoloģijām un varētu projektā iesaistītajiem un arī vēl citiem skolēniem palīdzēt ar padomu, kā arī katrs atbilstoši savai darbības jomai domāt tehnoloģiju pielietojumu. Apmācībās bija pārstāvēti ekonomikas, mājturības, informātikas, vizuālās mākslas, matemātikas priekšmetu skolotāji. 

DY_apmacibas_TC

Skolēni Somijā izveido starptautiskas biznesa komandas

24.10.2018.

Projekta “DigiYouth” dalībnieki – 12 Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas skolēni – no 16. līdz 19. oktobrim Somijas pilsētā Raumā kopā ar vienaudžiem no Somijas un Igaunijas tikās pasākumā “SparkUP Days”. Tā mērķis bija iedvesmot jauniešus uzņēmējdarbības un digitālo tehnoloģiju jomās, kā arī klātienē iepazīties un izveidot komandas, kurās domāt un attīstīt biznesa idejas.

Ventspilnieki ir iesaistījušies 6 komandās, bet pavisam izveidotas 18 komandas. Katrā komandā ir vismaz divu valstu jaunieši. Šajās komandās turpināsies darbs līdz pat 2019. gada nogalei. Šobrīd jaunieši ir vienojušies par virzieniem, kādā katra komanda attīstīs savu biznesa ideju. Lai arī vēl pāragri publiski atklāt visas idejas, tad var minēt, ka ar Ventspils jauniešiem saistītās komandas iecerējušas domāt mobilās aplikācijas izglītības un finanšu jomā, inovatīvus aksesuārus mobilajiem telefoniem, kas atvieglotu to lietošanu, kā arī vēl dažādus tehnoloģiskus rīkus izmantošanai sadzīvei.

Jauniešiem palīdzēs savas skolas skolotāji, kā arī Ventspils Digitālā centra speciālisti un eksperti no Ventspils Biznesa atbalsta centra. Savukārt somu un igauņu jauniešiem palīdzēs eksperti no viņu valstīm. Līdz šī gada beigām komandas uzlabos savas biznesa idejas, bet 2019. gadā gatavos prototipus un mācīsies izveidotos produktus pārdot. Savstarpējo komunikāciju jaunieši uzturēs ar videokonferenču palīdzību internetā, bet nākamā klātienes tikšanās paredzēta pasākumā 2019. gada jūnijā Visbijā, Zviedrijā.

Notikušajā pasākumā Somijā kopā piedalījās 80 skolēni. Neformālā vidē notika lekcijas un praktiskas darbnīcas, kas ļāva iepazīt biznesa un digitālo tehnoloģiju pasauli un gūt iedvesmu jaunām idejām – ideju dizains, mākslīgais intelekts, 3D zīmēšanas un printēšana, robotika un programmēšana, darbs ar e-tekstila materiāliem, prototipēšana ar programmējamiem mikrokontrolieriem, spēļu dizains, logo dizains un citas.

Ventspils skolēnus pavadīja arī 3 ģimnāzijas skolotāji, kuri pasākumā papildināja savas zināšanas, kā arī aktīvi izmantoja pieredzes apmaiņas iespējas ar somu un igauņu skolotājiem, tajā skaitā klātienē apmeklējot vairākas vietējās skolas.

Projekts “DigiYouth” turpināsies līdz 2020. gadam. Tā pirmajā ciklā no Ventspils piedalās 12 Ventspils Valsts ģimnāzijas 10. un 11. klases skolēni. Bet 2019. gada septembrī Ventspili projektā pārstāvēs jau 3 skolas – ģimnāzija, 2.vidusskola un 4. vidusskola. Kopumā projektā no Ventspils piedalīsies 50 jaunieši.

DY_Rauma_2018_01

DY_Rauma_2018_03

Atklāj DigiYouth projektu

29.09.2018.

Jauniešu mājā svinīgi tika atklāts projekts “DigiYouth. Jauniešu uzņēmējdarbības veicināšana ar pārrobežu jaunuzņēmumiem un digitālajām tehnoloģijām”. Pasākumā piedalījās projekta dalībnieki-skolēni, skolotāji un pārstāvji no Ventspils Digitālā centra un Ventspils Biznesa atbalsta centra, kuri projekta laikā palīdzēs skolēniem veidot biznesa idejas, gatavot prototipus un izveidotos produktus pārdot. Atklāšanā speciālisti un eksperti jauniešiem deva “ceļa maizi”, iedvesmojot skolēnus turpmākajam projekta ceļam.

Noskatieties Kurzemes Televīzijas sižetu ŠEIT!

 

Skolēni piesakās dalībai starptautiskā digitālās uzņēmējdarbības projektā

11.09.2018.

No šī septembra Ventspils skolēni uzsāks dalību projektā “DigiYouth”, kurā pārstāvētas 4 valstis – Igaunija, Somija, Zviedrija un Latvija. Projekta tēma ir saistīta ar jauniešu uzņēmējdarbības prasmju attīstīšanu, bet uzmanība tiks pievērsta arī digitālajām tehnoloģijām, kuras būs ietvertas jauniešu radītajās biznesa idejās. Šonedēļ notiek dalībnieku pieteikšanās un atlase.

Ventspils skolēni kopā ar vienaudžiem no projekta partnervalstīm starptautiskās komandās veidos biznesa idejas, gatavos prototipus un mācīsies izveidotos produktus pārdot. Jauniešiem palīdzēs savas skolas skolotāji, kā arī Ventspils Digitālā centra speciālisti un eksperti no Ventspils Biznesa atbalsta centra. Projekta mērķis ir ne tikai veicināt jauniešu interesi par biznesu, bet arī dot iespēju gūt praktisku uzņēmējdarbības pieredzi.

Šī projekta aktivitātes ir nedaudz līdzīgas ar skolēnu mācību uzņēmumu programmu, kurā Ventspils skolas aktīvi ir iesaistījušās un savu sniegumu parādījušas tirdziņos. Tomēr projektā jauniešiem būs aktīvi jāsadarbojas ar komandas biedriem ārvalstīs, jāsazinās svešvalodās, biznesa idejas jāsaista ar digitālajām tehnoloģijām. “DigiYouth” mācību metodika paredz krietnu laiku – veselu mācību gadu, lai domātu biznesa ideju un gatavotu prototipus, un tikai pēc tam gatavais produkts tiks piedāvāts pircējiem.

Reizi pusgadā visi dalībnieki tiksies iedvesmas pasākumos kādā no projekta dalībvalstīm. Pirmā tikšanās notiks jau šajā oktobrī Somijā. Neformālā vidē, dalībniekiem iepazīstot citam citu, apgūstot jaunas prasmes digitālajās darbnīcās, veidosies pirmās komandas un aizmetņi biznesa idejām.

Projekts turpināsies līdz 2020. gadam. Pirmajā ciklā no Ventspils ir iespēja piedalīties 12 Ventspils Valsts ģimnāzijas 10. un 11. klases skolēniem. Līdz 13. septembrim šiem jauniešiem ir iespēja pieteikties un komisija par dalībniekiem apstiprinās pašus motivētākos. Sīkāka informācija par pieteikšanos saņemam pie ģimnāzijas skolotājas Anitas Jozus. Bet 2019. gada septembrī Ventspili projektā pārstāvēs jau 3 skolas – ģimnāzija, 2.vidusskola un 4. vidusskola. Kopumā projektā no Ventspils piedalīsies 50 jaunieši.

Centrālā Baltijas jūras reģiona pārrobežu sadarbības programmas projektu ”Jauniešu uzņēmējdarbības veicināšana ar pārrobežu jaunuzņēmumiem un digitālajām tehnoloģijām” (“DigiYouth”) Latvijā īsteno Ventspils Izglītības pārvalde un Ventspils Jauniešu māja. Savukārt vadošais partneris ir Tartu Universitāte (Igaunija), citi partneri ir Turku Universitāte (Somija) un Upsalas universitātes Gotlandes filiāle (Zviedrija). Pasākumu īstenošanai no 2018. līdz 2021. gadam Latvijā plānotās izmaksas ir vairāk nekā 230 000 EUR, no tām 84% finansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds, 5% finansē Latvijas valsts un 11% ir Ventspils pilsētas pašvaldības līdzfinansējums.