Otrdien, 11. februārī, Ventspils 4. vidusskolā zinātkāri un mērķtiecīgi skolēni startēja pilsētas jauno pētnieku konkursā “Skolēni eksperimentē”. Pasākums organizēts sadarbībā ar Ventspils pilsētas domi, veicinot skolēnu radošumu un spēju jauniegūtas zināšanas pārvērst risinājumos. Konkursā, kas noritēja Zilā karoga zīmē, piedalījās Ventspils Centra sākumskolas, Ventspils 1. pamatskolas, Ventspils 2. pamatskolas, Ventspils Pārventas pamatskolas, Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas un Ventspils 4. vidusskolas skolēni.

Īpaši aktīvi bija 1. līdz 3. klašu skolēni – katrs no mazajiem eksperimentētajiem pelnījis atzinību par tieksmi pēc jaunas pieredzes un zināšanām. Vislabāk konkursā veicās Ventspils 2. pamatskolas 3. a klases skolēnam Ralfam Ābelniekam, kurš pētīja, vai jūras smiltīs, grantī un melnzemē ir dzelzs daļiņas un ieguva 1. vietu, 3. a klases skolēnam Marko Mārtinsonam ar eksperimentu “Ūdens virsmas spēks”, kurš ieguva 2. vietu (skolotāja I. Rudzāja), kā arī Ventspils Centra sākumskolas 2. a skolniecei Paulai Štekerhofai, kura prezentēja pētījumu “Labie un sliktie maisiņi” un ieguva 3. vietu (skolotāja I. Ozola-Sūna). Atzinības tika piešķirtas arī Ventspils 1. pamatskolas 1. b skolniecei Emīlijai Lācbergai (skolotāja K. Valtsone), 2. b klases skolēnam Eduardam Bērziņam (skolotāja A. Frīdenberga), 3. b klases skolniecei Keitai Stivriņai (skolotāja D. Liepiņa) un Ventspils Pārventas pamatskolas 2. a klases skolēnam Artūram Sinepam (skolotāja D. Zēberga).

DSC_0068

4. līdz 6. klašu skolēni žūriju pārsteidza ar pašu veidotām lietām un ikdienā pielietojamiem un noderīgiem pētījumiem. 1. vietu ieguva Ventspils Centra sākumskolas 6. b klases skolēns Krišjānis Celms ar pētījumu “Lāzera drošības sistēma” (skolotāja I. Laure-Rudīte) , 2. vietā ierindojās Ventspils 1. pamatskolas 5. a skolēni Klāvs Odorskis un Kristaps Grīnvalds ar projektu “Augu laistīšanas atvieglošana” (skolotāja G. Rozgaite), bet 3. vietu ieguva Ventspils 4. vidusskolas 5. a klases skolniece Elza Duļbinska, kas konkursā piedalījās ar tēmu “Kā veidojas komposts” (skolotāja I. Bērzniece). Atzinības šajā grupā saņēma Ventspils Centra sākumskolas 6. b klases skolniece Elizabete Baranovska (skolotāja I. Laure-Rudīte.) un Ventspils 4. vidusskolas 4. b klases skolniece Līva Marta Leite (skolotāja D. Āboliņa).

7. līdz 9. klašu grupas jaunie pētnieki prezentēja jau pilnveidotas zināšanas, pielietojot tās reālās dzīves situācijās. 1. vietu ieguva Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas skolēnu komanda – Kaspars Teteris, Pauls Ādams Kēniņš un Valters Seržants – ar projektu “BioEco” (skolotāja I. Ivane), 2. vietā ierindojās Ventspils 4. vidusskolas 9. a klases skolnieces Adriāna Lāce un Helēna Zvaigzne ar tēmu “Dzelzs noteikšana augos” (skolotāja I. Bērzniece), bet 3. vietā – 8. a skolnieces Velda Zjatkova un Zane Verpakovska ar projektu “Līdzīgs šķīst līdzīgajā” (skolotāja I. Bērzniece). Pateicība par ieguldīto darbu ieguva arī Ventspils 4. vidusskolas 9. b klases skolnieces Samanta Cīrule un Karīna Šteina (skolotāja I. Bērzniece) un Ventspils 1. pamatskolas 7. b klases skolniece Lauma Nikolovska (skolotāja G. Rozgaite).

Patiess prieks, ka mūsu pilsētā ir radoši skolēni un pedagogi, kas tos atbalsta un iedvesmo!

12. 02. 20.